Kamperen met -6 - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Thomasenaafke - WaarBenJij.nu Kamperen met -6 - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Thomasenaafke - WaarBenJij.nu

Kamperen met -6

31 Maart 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Na 3 nachten Vegas gingen we het kampeeravontuur tegemoet. Bij Walmart alles gekocht (nog nooit zon volle kar gehad!!) en daarna op (via Hooverdam) naar de Grand Canyon. Omdat het best een eindje rijden was vanaf Vegas hadden we niet heel veel tijd om de Hooverdam uitgebreid te bekijken maar het was toch even mooi om gezien te hebben. Uiteindelijk was de rit naar de Grand Canyon wel een ding op zich. Supervet om gewoon stukken midden in de woestijn in de middle of nowhere te rijden. Omdat het al best laat werd hebben we hier ook een mooie zonsondergang kunnen zien tijdens de rit, dit leverde wel wat stress op, omdat we eigenlijk niet in het donker wilden aankomen. Uiteindelijk kwamen we rond half 8 s avonds bij onze camping in GC aan. Eerst nog moeten stoppen voor de elanden die over de weg liepen en toen we onze plek gevonden hadden in het donker de tent opzetten...best een uitdaging :). Zodra we uit de auto stapten hadden we pas door hoe belachelijk koud het was. We liepen nog vrolijk in onze korte broeken en slippertjes maar hier was het echt te koud voor. Later bleek dat het die nacht -6 was...
De eerst nacht was dan ook niet de beste nacht, constant wakker worden omdat je door en door koud bent is geen feestje, en dat terwijl je 3 truien en broeken aan hebt.... Uiteindelijk werd het rond een uur of 7 weer iets warmer en toen hebben we gelukkig nog een beetje kunnen slapen. Het eerste wat we deden zodra we wakker werden was dan ook op zoek naar de winkel om hout te kopen voor het kampvuur( je mocht het hier niet zelf zoeken!) en een muts en handschoenen te kopen voor s nachts :). Nou kunnen we er vannacht wel tegenaan dachten we. Die dag eerst de grand canyon dessert view drive afgereden, waar je onderweg hele mooie uitkijkpunten hebt. Het eerste wat we zagen van de Grand Canyon was precies wat we herkende van foto's , maar gek genoeg leek het allemaal heel nep. Het leek net een schilderij ook al stond je er middenin. S middags hebben we een stuk gewandeld om vanuit een heel mooi punt de zonsondergang te bekijken. Helaas was het hier iets te bewolkt voor, dus geen mooie zonsondergang...

Gelukkig hadden we hout voor een kampvuurtje (zo fijn!), heerlijk opwarmen bij het vuur. Deze nacht was dus al iets beter maar nog steeds ongelooflijk koud s nachts, we hadden ons al voorgenomen om onderweg van Grand Canyon naar Zion een extra deken te kopen, want dit was niet te doen..
Die dag erna hebben we twee verschillende hiketrails gedaan, zodat we ook zagen hoe de Canyon er van een lager punt uitziet. Wel een behoorlijke klim maar het was wel heel mooi om te zien!
Dit keer wel de zonsondergang zonder wolken kunnen bekijken, en het was supermooi!!

De dag erna zijn we richting Zion gereden. Hier hebben we een heel stuk (150 km) moeten omrijden omdat ze pas helemaal aan het einde van de weg aangaven dat de rest van de weg dicht was, extra warme dekens aangeschaft en bijna de hele dag in de auto gezeten.
Toen we bij zion aankwamen vertelden ze ons bij de ingang dat alle campings vol waren. Maar er was wel een camping vlakbij. We werden nog wel gewaarschuwd dat het hier een stuk kouder was omdat het hoger lag dan Zion (de canyon zelf). En we hebben het geweten. Dit keer waren we alleen stukken beter voorbereid dus voor het eerst was het kamperen doable. De ochtend erna zijn we vroeg Zion ingereden, hebben we een kampeerplek geconfisqueerd en de tent opgezet. Daarna zijn we Zion ingegaan. We hadden een map gekregen met allerlei verschillende hiketrails en we besloten voor een streneous te gaan (level zwaar). Er stond letterlijk bij: niet geschikt voor mensen met hoogtevrees ivm paden langs de afgrond. Dat klonk als een uitdaging:). Het bleek een hele mooie en inderdaad zware tocht te zijn, maar zo de moeite waard! Angels landing, helemaal boven aan de berg liep geen gewoon pad meer, maar moest je klimmen terwijl je je aan een kant vast kon houden aan een ketting en aan de andere kant de afgrond was. Pretty scary, maar iedereen deed het;)! Er stond trouwens ook op een bordje dat er sinds 2004 pas 6 mensen in het ravijn zijn gevallen en waren overleden, om je op je gemak te stellen:). Het is moeilijk vast te leggen op de foto maar je liep het laatste stuk naar de top een paar meter van het ravijn zonder hek en op stenen/rotsen waar zand op lag (uitglij gevaar) toch apart dat zoveel mensen en zelfs kinderen deze toch deden, zeker spannend als je dan tegenliggers tegen kwam en je langs het toch al smalle paadje zonder je vast te houden aan de ketting om moest lopen.
Maar het uitzicht wat je hier had was fantastisch, zou iedereen deze tocht aanraden! De spierpijn de dag erna was iets minder;).

Na een nachtje Zion zijn we door gereden naar de Bryce Canyon. We hadden van tevoren al besloten om daar niet te kamperen omdat het er zou sneeuwen, dus toen we aankwamen en er nog een flink pak sneeuw was waren we niet echt verbaasd. Wel supermooi om het zo ondergesneeuwd te zien! Hier langs alle hoogtepuntjes gereden, hiken ging helaas niet ivm de spierpijn en de tijd. We moesten namelijk nog een behoorlijk stuk rijden.

Die avond hebben we midden in de woestijn bij Lake Mead gekampeerd. Hierdoor was de hele hemel vol met sterren en was het genieten!! Ook omdat het voor het eerst sinds ons kampeeravontuur niet koud was s nachts:)!

Hierna hebben we nog een paar dagen Las Vegas gedaan, het was op de route van Zion/Bryce naar Yosemite volgens google maps en we hadden wel wat behoefte aan mooi weer. Hier de afgelopen dagen lekker bij het zwembad gechilld, gewerkt aan onze poker verslavingen en lekker op kosten van casino's gedronken, als je hier namelijk achter de pokertafel of gokkast zit krijg je gratis drank :) Cocktails! We konden er weer helemaal tegenaan. Nu sinds gister aangekomen in Yosemite, Aafke is helaas ziek geworden dus de afgelopen twee dagen waren wat minder. Yosemite hebben we daardoor ook niet helemaal bekeken zoals we het wilden, maar gelukkig hebben we wel de beroemde waterfalls gezien. Morgen gaat de reis naar Napa. Waar we de wijn is even goed gaan testen. Liefs uit het nog wat koude California

• 31 Maart 2014 - 21:46

Anneke:

Brrrrrrrrr!!!! Beterschap voor aaffie en succes met de vervolgreisv;)

• 31 Maart 2014 - 22:23

Ron Schümaker:

Wat een leuk verslag, en wat hebben jullie fantastische dingen gedaan en gezien! Ik vond het op de camping bij Bryce Canyon indertijd in de zomer al vreselijk koud. Wel een leuk gezicht al die vuurtjes!
    Geniet verder, en ik hoop dat Aafke weer snel beter wordt.

• 01 April 2014 - 07:23

Hans:

Dezelfde routes gedaan, in de zomerperiode. Die van jullie is wel een stuk avontuurlijker. Ga zo door. Heb je nog foto's,

• 01 April 2014 - 22:05

Roely De Gorter:

Wat een mooi en overzichtelijk reisverslag. Spannend, avontuurlijk, en leuk. Beterschap Aafke! En veel plezier in San Francisco !

• 20 April 2014 - 06:09

De reden dat wij soms erg weinig fotos plaatsen is omdat zowel de app als de website erg ongebruiksvriendelijk zijn,en we soms maar 1 foto per keer kunnen uploaden, en soms loopt de gehele website vast en moeten we overnieuw beginnen. Dit heeft ons al meerdere uren upload frustatie gekost.